2011/06/02

Ekaineko iriki atia saioak


Ikasturtearen azken txanpako saioak dituzue hauek:

Bidaiatzeko moduak (bi saio)
Mikel Arredondok bidaiari independientearen mundura eramango ditu, arrazoiak arrazoi, oraindik bere kontura bidaiatu ez duten pertsonak. Horretarako, bidaiatzeko modu desberdinak eta kontuan hartu beharreko gutxienekoak aurkeztuko ditu.

Noiz: ekainaren 14an, asteartea, 15:30ean.
Non: Groseko Irrintzi-AEK euskaltegian
eta
Noiz: ekainaren 14an, asteartea, 18:30ean.
Non: Groseko Okendo kultur etxean

Hitz eta pitz
Euskaltegiko hainbat ikastalde elkartuta, zenbait gai aurkeztu eta jorratuko dira taldetxotan: “Hiri hondakinekin zer egin?”, “Txakurrak hirian” eta “Babes ofizialeko etxebizitzak”. Taldetxoetako partaideak aldatuko dira gaiz gai. Ordubeteko saioa.

Noiz eta non: euskaltegiak erabakiko du.

Historiaren Etxera bisita gidatua
Urgull mendi gaineko talaia naturalean, Motako Gazteluan, Historiaren Etxeak “Donostiari begira” erakusketa du ikusgai. Erakusketa Donostiako historian zehar egindako ibilbidea da, sorrera unetik Zabalgunea egin eta hiria finkatu arte. Bide horretan, hiriaren ekonomia, hirigintza eta gizartearen garapena, bere festak eta tradizioak azaltzen ditu eta une historiko garrantzitsuenak azpimarratzen ditu.

Noiz: maiatzaren 26an, osteguna, 10:00etan
eta
Noiz: ekainaren 9an, 18:30ean

Eureka Zientzia Museora bisita gidatua. Bi jarduera:
Elektrizitate ikuskizuna: oinarrizko kontzeptu batzuk ezagututa elektrizitatea zer den ikasiko duzu. Tesla, Van der Graaf eta beste hainbat tresna erabiliko ditugu hainbat esperimentu egiteko. Ileak tentetuko zaizkizu!
Eta bi aukera: Planetariuma bisitatu edo museoa bera bisitatu.

Noiz: ekainaren 7an, asteartea, 10:00etan

Saharar errefuxiatuen kanpalekuetara bisita (bi saio)
Argeliako saharar errefuxiatuen kanpalekuetako hezkuntza bereziko eskoletan izan dira hiru euskaldun, besteak beste fisioterapeutak eta hezitzileak trebatzen.

Noiz: ekainaren 21ean asteartea, 09:30ean.
Non: Amarako AEK euskaltegian (Isabel II.ean)
eta
Noiz: ekainaren 22an asteazkena, 10:00etan.
Non: Antiguako AEK euskaltegian.

2011/05/11

Donostiako Udalaren hizkuntza politikaren azterketaren ondorio gazi-gozoak, Kontseiluaren arabera





Euskararen Gizarte Erakundeen Kontseiluak udaletan garatzen diren hizkuntza-politikak neurtu ditu, herritarrengan duten eragina handia delako. 2010ean 116 herritan egin da bigarren neurketa, ziklo politiko oso bat iragan denean, hain zuzen ere, eta honen bidez Euskal Herri osoan 2.410.450 biztanlerengan eragina duten hizkuntza-politiken azterketa jaso da.

Donostiako Udalari dagokionez, 4 urte hauetan hizkuntza-politikan aurrera egin dela adierazi dute Kontseiluko ordezkariek. "2006an 5,38ko nota izatetik 2010ean 6,46 izatera pasa da. Hiriburuen artean hizkuntza-politika egokiak definitzen dituen mailara iristeko gertuen dagoena da. Hobetzeko bidea badu oraindik, ordea. Nagusiki laguntza bidezko politika du eta hizkuntza-eskubideen bermerako erabaki mailako neurriak ez ditu maila berean garatzen. Bestalde, hizkuntzaren trataera kasurik onenean orekazkoa da eta ez da euskararen aldeko diskriminazio positiborik egiten. Bi ezaugarri nagusi hauetan aldaketak ematea da aurrera egiteko modua", adierazi du Indak. "Aurrerapauso handiena langile guztiak erabilera planetan sartzean ikus dezakegu, baita 0-3 urteko hezkuntza soilik euskaraz eskaintzean. Hizkuntza paisaian dezente aurrera daitekeela esan liteke eta ez dela egon joera koherenterik behatutako elementuen artean" gaineratu du.
Modu zehatzagoan, azpimarragarriak diren elementuak aurkeztu dira: "Ordenantza, plan orokorra eta euskara zerbiztua ditu. Langile guztiak erabilera planetan sartuak daude eta euskalduntzeko aukera eskaintzen zaio langileari. Herritarrekiko harreman zuzena duten azpikontratazioetan eta herritarren aholkularitzarako zerbitzu espezifikoetan hizkuntza-irizpideak dituzte. Merkataritzan euskara sustatzeko egitasmoa du abian eta merkatariei horri begirako laguntzak ematen zaizkie.". Halere, hobetu beharreko hutsuneak ere nabarmendu dira: "Langile kontratatu berri guztiak euskaldunak izan daitezen ez dago erabakirik. 20 udal ataletik soilik 2k lan egiten du euskaraz. Udalak diruz lagundutako talde eta entitateek errotulazioa euskaraz izan dezaten erabakirik ez da hartu. Udalak hizkuntza-paisaian eta komunikazioetan euskara erabiltzeko erabakia hartua badu ere, erdara hutsezko edo nagusiki erdaraz diren elementuak daude (obretako txartela eta zamaketakoak dira horren adibide). Ez da erabakirik hartu udalari aholkularitza juridiko eta teknikoa eskaintzen dioten enpresek txostenak ele bietan helarazteko. Praktika handieneko kirol eskaintzan helduek zailtasunak dituzte zerbiztua euskaraz jasotzeko", besteak beste. Honek guztiak donostiarren hizkuntza-eskubideak urratzeko bide ematen duela adierazi dute Kontseiluko ordezkariek eta bestelako hizkuntza-politika bat posible dela azpimarratu. Izan ere, Euskararen Gizarte Erakundeen Kontseiluak definitua du euskara normalizatzeko Hizkuntza-Politika Berri Eragingarria eta Paul Bilbaok bertaratutako ordezkari politiko eta sozialei eman die, elkarlanean aritzeko prestutasuna adieraztearekin batera.
Kontseiluak udalen hizkuntza-politikari lotuta egiten dituen proposamenak, datuak eta irakurketak http://www.udalenhizkuntzapolitika.org/ web gunean jaso dira.

2011/05/10

Erabilera bultzatzea izango da Euskararen Donostiako Plan Orokor berriaren helburu nagusia


Donostiako Udalak 2011-2015 aldirako Euskararen Donostiako Plan Orokorra onartu du. Bereziki euskararen ezagutza landu duen 2001-2010 aldirako plana ordezkatuko du onartu berri den planak eta ezagutzatik erabilerarako jausia egitea izango du helburu nagusia. Izan ere, 2006an donostiarren %40,4 ziren euskaldunak eta %26,6 ia euskaldunak baina Soziolinguistika klusterrak egindako azterketa baten arabera, euskararen kale erabilera %18,2koa zen. Erabilera sustatzeko hainbat lan esparru finkatu ditu Euskararen Plan Orokorrak: irakaskuntza, euskalduntze-alfabetatzea, familia, administrazioa, lan mundua, aisia, kirola, kulturgintza, komunikabideak, hizkuntza baliabideak eta corpusa, eta euskararen motibazioa eta sustapena.